Forbrukerinnsikt og testing

Smaker fisk og øl annerledes på fiskefestival enn på julemarked?

Hva syns du?

Alt som skjer på Måltidets Hus har til syvende og sist ett menneske for øyet: Forbrukeren. Vil hun ikke ha produktet er det vårt problem. Enten grunnen er at hun ikke liker utseendet på maten, syns emballasjen er for vanskelig å åpne eller rett og slett heller vil ha konkurrentens alternativ på bordet.

Forbrukertesting og innsikt er ett av tre satsingsområder i Måltidets Hus. Med forskere, kokker og næringsaktører på samme lag, kan vi sammen sørge for at vi holder riktig kurs gjennom hele prosessen. Testing gjennom alle faser gjør det mulig å ta nye valg før produktet er kommersialisert og på plass i hyllene. For da er det virkelig dyrt å snu.

Måltidets Hus tilbyr flere ulike fasiliteter og metoder for testing og økt innsikt. Testkjøkken, prøvesmaking, dybdeintervjuer og stemningsrom er bare noen av dem. Se en oversikt over fasilitetene på huset eller ta kontakt for en prat.

Svaret på spørsmålet i innledningen er ja, forresten. I følge professor Håvard Hansen ved UiS opplever vi smaken av fisk og øl annerledes på fiskefestival enn på julemarked. Greit å vite, hvis du selger fisk og øl.

Del
Powered by